Make-up tips voor sproetjes.

23-08-2012 19:39

 

Make-up tips voor sproeten

Ik vind het sproeten heel mooi en ik vind het jammer dat ik ze zelf niet heb maar hier toch wat tips voor de bofkonten die ze wel hebben. Maar helaas weet ik dat veel meiden die wel sproeten hebben het somsl niet mooi vinden. Natuurlijk is make-up met sproeten wel iets anders dan dat je gewoon een egale huid hebt. Denk hierbij vooral aan een goede foundation, ga je voor een dekkende of juist niet.

Ik zelf en veel anderen met mij vinden een dekkend laagje om je gezicht iets egaler te maken heel erg fijn. Kies daarom dan een foundation die bij je huidskleur past. Natuurlijk is het de vraag of je je sproeten wilt bedekken of niet. Ga je voor een transparante foundation of voor een echt dekkende. Ik raad je aan voor het eerste te gaan en je sproeten plaatselijk te bedekken met een goede vloeibare concealer, zodat je niet een vieze plamuur laag op je gezicht hebt zitten.

Voor een gezonde kleur op de wangen kun je natuurlijk een mooie blush gebruiken. Mijn tip is wel om niet zo snel naar een roze blush te grijpen maar juist meer naar een peach kleur. Dit staat vaak veel mooier bij je kleur huid en sproeten, anders ziet het er heel erg onnatuurlijk uit. Dit is natuurlijk maar een tip, als je wil kan je ook prima een roze blush pakken. Maar een peach kleur zal je gewoon mooier staan.

Een goede kleur is best lastig kiezen, ga je naar een betere make-up winkel vraag dan altijd om advies. Aan een MUA kan je je probleem voorleggen en ze zullen je helpen een perfect product uit te kiezen. Vaak brengen ze het ook bij je aan en mag je het bekijken in het daglicht. De ultieme test of het wel echt een geschikt product voor je is. En niet dat als je thuis komt je een totaal verkeerde kleur hebt gekozen.

Freckles :)

Heb je een foundation opgebracht en een mooie blush en ligt de focus nog steeds op je sproeten en wil je dit niet? Zorg dan dat iets anders nog meer gaat opvallen. Ga daarom voor een opvallende ooglook en maak iedereen van kant met een prachtig opvallende kleur lipstick!

Veel meiden met sproeten hebben ook hele lichte wenkbrauwen, werk deze daarom netjes bij met een wenkbrauw potloodje of wenkbrauw poeder, dat zal je zeker goed doen!

Freckles

Dat waren dus een aantal handige tips om de focus op je sproeten wat aan te passen. Natuurlijk kun je ze niet helemaal weghalen. Maar meiden met sproeten, wees er trots op, want ze zijn zo ontzettend mooi!

 

 

Dit artikel komt van https://www.byaranka.nl/2012/08/21/make-up-tips-voor-sproeten/ en is bewerkt door mij.

Onderwerp: Make-up tips voor sproetjes.

Datum: 18-04-2014

Door: Sophiehaha12

Onderwerp: Sproeten

Hoi,
Ik heb sproeten en rossig haar.
Meestal vind ik het heel stom, want ik heb ze overal op mijn gezicht!
Tot dat iemand zei dat sproetjes juist mooi waren.
En even later zei iemand tegen mij: " wil je ruilen van haar!"
En later hoorde ik het weer.... Mensen vinden mijn haar blijkbaar prachtig en de sproetjes vinden ze ook leuk :) ik draag veel make up vergeleken de meisjes uit mijn klas. Ik zit in groep 8 en ben 11, word 7 mei 12 en heb veel lagen oogschaduw ( en hele donkere) ik doe wel eens mijn wenkbrauwen ( die zie je bijna niet omdat mijn wenkbrauwen rossig zijn ) heb eyeliner op lipgloss mascara en een lijntje onder mijn ogen. Dus weet in principe wel wat ik mooi en leuk vind, maar ik ben straks bang dat ik te veel make up op heb! Daar mee bedoel ik, ik ga straks naar het gymnasium en op die school zijn er niet zoveel van die meisjes met zo veel make up als ik! Dus hoe doe ik dat ! Minder make up dragen of hetzelfde???
Àlvast bedankt


Groetjes sophiehaha12

Datum: 01-09-2022

Door: BeautyToko.nl

Onderwerp: Re:Sproeten

Sproeten zijn juist leuk! Eventueel kan je hier zien wat de beste foundations zijn van Kruidvat: https://beautytoko.nl/12x-de-beste-foundation-van-kruidvat-die-de-hele-dag-goed-zit/

Datum: 06-09-2012

Door: Anoniem

Onderwerp: ,

Ik heb sproeten vroeger vond ik het lelijk maar nu niet meer! Heel erg bedankt voor deze tips!

Groetjes
Anoniem

Datum: 06-09-2012

Door: M.

Onderwerp: Re:,

Je moet je daar niet voor schamen!

Datum: 18-04-2014

Door: Sophiehaha12

Onderwerp: Re:,

Hey anoniem,

Had precies hetzelfde als jou! Goed dat je het nu niet meer erg vind
Haha:)

Groetjes me

Nieuw bericht